نکاتی مهم و ضروری برای دستیابی به سطحی صیقلی با کیفیت و جذابیت بالا


یکی از بزرگترین چالش هایی که شرکت ها برای فرایند فینیشینگ فلز با آن مواجه هستند، رعایت الزامات تولیدکنندگانی است که ظاهر روشن و براق را برای قطعات و اجزای آن ها تقاضا می کنند. این به ویژه در برنامه های کاربردی که در آن سطح بالایی از ظرافت و زیبایی مورد نیاز است تا محصول نهایی را برای خریداران احتمالی جذاب تر نماید مهم است. بدیهی است، انتخاب مواد مورد استفاده برای آبکاری یا پوشش تاثیر عمده ای بر روشنایی سطح  آن دارد. فلزات گرانبها مانند طلا، نقره و پلاتین و همچنین برخی از فلزات سنتی مثل نیکل و کروم، جلوه بهتری نسبت به سرب و روی دارند. با این حال، چندین عامل اضافی نیز وجود دارد که تأثیر مستقیم بر چگونگی درخشانی یا سختی آنها خواهد داشت.

پوشش پودری

در صنعت روش های متعددی برای دستیابی به سطح براق وجود دارد و شرکت های پیشرفته از دستگاه های مدرنی برای دستیابی به این مهم استفاده میکنند. اما هر چه این کار با دقت بسیار انجام گیرد نمی تواند به طور کامل رضایت مشتری را کسب کند. از این رو فارغ از داشتن سطح صیقلی با کیفیت بالا، این که سطح چه رنگی باشد و چگونه ظاهری داشته باشد اهمیت دارد. اهمیت آبکاری و روش های نوین رنگ آمیزی در این جاست که خود را نشان میدهند و به شرکت ها کمک میکنند تا محصولاتی جداب تر را در بازار عرضه کنند. در زیر با بیان نکاتی مهم در رایطه با فرایند فینیشینگ فلزات آشنا شوید.

وضعیت فلز پایه

وقتی که در تلاش براي رسيدن به روشنايي، صیقل فلز هستیم، شايد مهمترين عامل شرايط اصلي فلز پايه است. اگر سطح آن شامل خراش، ترک، خطوط ماشینکاری، خوردگی، تخلخل یا نقص های دیگر باشد، برای پوشش کامل یا پوششی که برای رسیدن به حداکثر روشنایی لازم است، دشوار خواهد بود. پیش پرداخت، اغلب برای بهبود وضعیت فلز پایه در این شرایط ضروری است.

سطح و روشنایی

سطح بندی اشاره به توانایی حمام آبکاری برای ایجاد رسوبات ضخیم تر در مناطق کوچک و فرسوده بر روی سطح لایه و رسوبات نازک است. روشنایی به توانایی حمام برای تولید رسوبات کریستالیتی کوتاه که از طول موج های نور مرئی کوچکتر است اشاره دارد. میزان سطح بندی و روشن شدن در حمام را می توان با استفاده از افزودنی های شیمیایی کنترل کرد که تاثیر متقابل بر میزان روشنایی و بازتابی دارد.

براق کردن

درست همانطور که براقکاری می تواند ظاهر خودرو شما را بهبود بخشد، پس از آبکاری می تواند به روشن تر شدن قطعات کمک کند. همچنین می تواند هر گونه خراش باقی مانده یا سایر نقص های جزئی را که عمق زیادی در سطح ندارند، حذف کند.

توسعه فرآیند متمرکز بر مشتری

شرکتی که شما انتخاب می کنید باید درک درستی از انتظارات مشتری از نظر محصولی که باید تولید شود، داشته باشد. پایان کار باید با مشتری همکاری کند تا یک فرایند سفارشی را ایجاد کند که نتیجه مطلوب را به دست آورد. این ممکن است شامل ایجاد یک نمونه کامل اولیه باشد تا اطمینان حاصل شود که شرکت تکمیل فلز درک درستی از خواسته ی مشتری دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر سوالی دارید بپرسید؟
ارسال از طریق واتس اپ