روش های پوشش دهی فلزات – معرفی رنگ آمیزی الکتریکی


رنگ آمیزی الکتریکی چیست؟

اساس علمی رنگ آمیزی الکتریکی جاذبه الکتریکی است. به طور ویژه، رنگ یا پوشش به یک سطح مغناطیسی که توسط ما ایجاد می شود، به سطح فلز جذب و متصل می شود. سطوح رنگ آمیزی (جلو مغازه، راه پله، کابینت و غیره) بر این اساس است که بار منفی دارد و رنگ بار مثبت است، به طوری که وقتی که اسپری شود، بارهای مثبت و منفی به یکدیگر متصل می شوند بسیار شبیه یک آهنربا است. در نتیجه رنگ پس از آن به سطح میچسبد.

رنگ آمیزی الکتریکی چیست؟

چرا اسپری الکترواستاتیک را انتخاب کنیم؟

فرآیند استفاده از رنگ آمیزی الکترواستاتیکی یک پیوند قوی ایجاد می کند و همچنین دارای اثر پیچیده است که به معنی دستیابی به نواحی سخت و مشکل برای پوشش است که رنگ آمیزی این نواحی سخت با سایر روش های رنگ آمیزی امکان پذیر نیست. اتصال قدرتمند بین پوشش و سطح حتی در اشیاء پیچیده ای شکل بسیار عالی است و نتیجه آن یک کیفیت فوق العاده خوب و براق است.

اسپری الکترواستاتیک

رنگ آمیزی الکترواستاتیکی برای چه سطحی می تواند استفاده شود؟

هر نوع فلزکاری بیرونی یا داخلی معماری می تواند به صورت الکترواستاتیک پوشش داده شود اما در موارد خاصی استفاده از این فرایند بیشتر از دیگر فرایندها سودمند است. رنگ آمیزی الکترواستاتیک ایده آل برای سایبان های ورودی فلزی و یا راه پله ها با ستون ها و نرده ها است که انجام آن با تجهیزات مرسوم رنگ آمیزی مشکل است. علاوه بر این، کابینت های بایگانی را می توان در هر رنگی در یک محیط اداری  با محتویات باقی مانده توسط الکترواستاتیک اسپری کرد.

رنگ آمیزی الکترواستاتیکی برای چه سطحی می تواند استفاده شود؟

مزایای استفاده از رنگ آمیزی الکترواستاتیک

هزینه موثر

نوسازی یک سطح به جای جایگزینی آن موجب صرفه جویی در مقدار زیادی پول خواهد شد. از آنجایی که پوشش رنگ الکترواستاتیک در اطراف سطح پیچیده می شود، حتی نواحی سخت را پوشش می دهد بنابراین از خوردگی جلوگیری می کند که طول عمر شی را حتی بیشتر می کند. پرداخت با استفاده از اسپری الکترواستاتیک ارزش و همچنین طول عمر را به یک کسب و کار باز میگردد. تفنگ الکترواستاتیک پیشرفتی نسبت به تجهیزات معمولی و HVLP است که استفاده از آن باعث کمتر شدن کار می شود و هزینه های مواد کاهش می یابد.

ایجاد ظاهری زیبا در رنگ آمیزی الکترواستاتیک

سطوح شما به نظر می رسد جدید با کیفیت درخشان برابر با پوشش پودری است که فقط در کارخانه ها در دسترس است. رنگ آمیزی الکتریکی حتی روی اشیاء پیچیده دقیق نیز به صورت یکنواخت به کار رفته است، زیرا به صورت مغناطیسی به سطح فلز جذب می شود. ضخامت رنگ می تواند کنترل شود. هیچ قطره ای یا چکه کردنی وجود نخواهد داشت، به طوری که در پایان کاملا صاف بدون هیچ علامت قلموی یا حباب است که می تواند در دیگر روش های رنگ آمیزی اتفاق افتد.

ایجاد ظاهری زیبا در رنگ آمیزی الکترواستاتیک

مقاوم و دائمی

روش الکترواستاتیک یک پیوند بسیار قوی بین سطح فلز و رنگ ایجاد می کند، بنابراین پوشش به همان اندازه که زیبا است قوی هم می باشد. استفاده از رنگ های متشکل از دو جزء urethane و حاوی بازدارنده های UV می تواند مقاومت را در محیط های سخت افزایش دهد. رنگ الکترواستاتیک طولانی مدت و سخت پوشانده شده است. پوسته پوسته نمی شود.

رنگ آمیزی الکترواستاتیک یک فرآیند سریع است

بر خلاف پوشش پودری، رنگ آمیزی الکترواستاتیک ظرف چند ساعت در شب خشک می شود و روز بعد به طور معمول قابل استفاده است. از آنجا که رنگ آمیزی الکترواستاتیک را می توان در طول شب یا هر ساعتی انجام داد، این فرصت برای شما وجود دارد که کمترین اختلال در کسب و کارتان ایجاد شود.

رنگ آمیزی الکترواستاتیک یک فرآیند سریع است

بدون آلودگی

رنگ آمیزی الکترواستاتیک بسیار کارآمد است زیرا 98٪ رنگ به سطح منتقل می شود. 98٪ میزان بازده انتقال وجود دارد، بنابراین رنگ به سطح فلز جذب می شود نه هیچ چیز دیگر، بنابراین باعث کاهش هزینه ها و جلوگیری از هدر رفتن هزینه می شود. به دلیل این بازده انتقال 98٪، ذرات رنگی کمتری در هوا پخش می شوند و انتشار VOC پایین تر به معنای کاهش آلودگی هوا است.

بدون محدودیت اندازه

رنگ آمیزی الکترواستاتیک بسیار متنوع است زیرا هر اندازه و هر شکل می تواند پوشش داده شود. رنگ آمیزی در اطراف تمام سطح و قادر به رنگ آمیزی مکان هایی است که دسترسی به آن بسیار دشوار است. علاوه بر این، هر فلزی می تواند دوباره صیقل و رنگ آمیزی شود، زیرا حرارت در فرآیند الکترواستاتیک مورد نیاز نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر سوالی دارید بپرسید؟
ارسال از طریق واتس اپ